გუბერნატორის ავტომანქანით 2 წელში გავლილი მანძილი, დედამიწის სამჯერ შემოვლას უდრის - IDFI
ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების
ინსტიტუტი (IDFI) 2017-2018 წლებში სახელმწიფო რწმუნებულების
ადმინისტრაციების ავტოპარკის და საწვავის ხარჯების შესახებ კვლევას აქვეყნებს. მათი თქმით, საანგარიშო
პერიოდში თითოეული გუბერნატორის მიერ გავლილი მანძილი სულ მცირე,
დედამიწის გარშემო ორჯერ შემოვლას უტოლდება. განსხვავებულია მონაცემი
სამეგრელო-ზემო სვანეთის და სამცხე ჯავახეთის სახელმწიფო
რწმუნებულებზე განპიროვნებული ავტომობილებით განვლილი მანძილზე.
საანგარიშო პერიოდში ამ ავტომანქანებით დაფარული კილომეტრებით,
ორგანიზაციის ცნობით, მათ დაახლოებით სამჯერ შემოუარეს დედამიწას.
მოქმედი სახელმწიფო რწმუნებული სამეგრელო-ზემო სვანეთში, ალექსანდრე მოწერელია თანამდებობაზე შარშან, 20 აგვისტოს დაინიშნა. ამიტომ, წარმოდგენილი მონაცემები ყოფილ გუბერნატორ ლევან შონიაზეც ვრცელდება. პრემიერმა მამუკა ბახტაძემ შონია და კიდევ რამდენიმე სახელმწიფო რწმუნებული თანამდებობიდან 2018 წლის 26 ივლისს გაათავისუფლა. დაახლოებით ერთი თვე გუბერნატორის მოვალეობას პირველი მოადგილე კობა ქანთარია ასრულებდა.
ორგანიზაციის ცნობით, საანგარიშო პერიოდში ყველაზე მეტ საწვავს მოიხმარდნენ სამეგრელო-ზემო სვანეთის, კახეთის და იმერეთის გუბერნატორის ადმინისტრაციები. კერძოდ, 2017 წელს ამისთვის სახელმწიფო რწმუნებულის ადმინისტრაციამ სამეგრელო-ზემო სვანეთში 86 722 ლარი დახარჯა, შარშან კი 88 208 ათასი ლარი.
IDFI-ის ინფორმაციით, ავტომანქანა, რომლითაც სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორი გადაადგილდებოდა, 2017 წელს ყოველდღიურად საშუალოდ 186 კილომეტრს გადიოდა, შარშან რვა კილომეტრით ნაკლები დაფარა.
2017 წელს ყველაზე მეტი კილომეტრაჟი აღრიცხულია სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორის ავტომობილზე - 68 ათასი კილომეტრი, ხოლო ყველაზე ცოტა 39 ათასი კილომეტრი ქვემო ქართლის სახელმწიფო რწმუნებულზე.
ორგანიზაციის ცნობით, იგივე პერიოდში წლებში სახელმწიფო რწმუნებულების მიერ საწვავის რაციონალურ მოხმარებას მნიშვნელოვნად ეჭვქვეშ აყენებს ადმინისტრაციებიდან
რამდენი იყო საშუალო წვის მაჩვენებელი საანგარიშო პერიოდში იმ ავტომანქანის, რომელიც სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორზე იყო განპიროვნებული, უცნობია. ორგანიზაციის თქმით, ეს მონაცემი არ მიუღიათ. სახელმწიფო რწმუნებულის ადმინისტრაციის განმარტებით, 2017-2018 წლებში გუბერნატორი ე.წ. ჩიპთან ერთად, ასევე იყენებდა საწვავის ელექტრონულ ბარათს.
"ელექტრონული ბარათი არ არის გათვალისწინებული კონკრეტული ავტომანქანისთვის და მისი გამოყენება შესაძლებელია ადმინისტრაციის სარგებლობაში არსებულ სხვა ავტომანქანაზეც. ვინაიდან გუბერნატორი პერიოდულად გადაადგილდებოდა ადმინისტრაციის სხვა ავტომანქანითაც, ვერ მოხერხდა იმის დადგენა, რომელ ავტომობილზე რამდენი საწვავი მოიხმარა და, შესაბამისად, რამდენი იყო მასზე განპიროვნებული ავტომობილის საშუალო წვის მაჩვენებელი. ადმინისტრაციის ამ განმარტების შესაბამისად, 2017-2018 წლებში სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორს მასზე განპიროვნებული ავტომობილის მიერ დაფარული 133,000 კილომეტრის გარდა, ადმინისტრაციის სხვა ავტომობილებით დაფარული აქვს გარკვეული მანძილი", - ნათქვამია კვლევაში.
ორგანიზაციის თქმით, გუბერნატორების მიერ ავტოპარკის განკარგვის პრაქტიკა კიდევ ერთხელ მიუთითებს სახელმწიფო ავტოპარკის ცენტრალიზებული სერვისის ჩამოყალიბების საკითხის განხილვის აუცილებლობაზე, რომლის მართვაში მოექცევა ყველა, მათ შორის სახელმწიფო რწმუნებულების ადმინისტრაციების ბალანსზე არსებული სახელმწიფო ავტომანქანა.
IDFI-ის ინფორმაციით, საწვავის მოხმარების პრაქტიკა, რაც გამოიხატება ცალკეულ შემთხვევებში არაგონივრულად მაღალი ოდენობის საწვავის ათვისებაში, ცალსახად მიუთითებს კონტროლის მექანიზმების გაუმჯობესების აუცილებლობაზე. კერძოდ, მიზანშეწონილია, შესაბამისი ტექნოლოგიური სისტემის დანერგვით გამკაცრდეს სამსახურეობრივი ავტომობილებით არამიზნობრივი გადაადგილების მონიტორინგი და ყველა ავტომობილზე დაინერგოს საწვავის მოხმარების აღრიცხვის სისტემა - ე.წ. ჩიპი.
მოქმედი სახელმწიფო რწმუნებული სამეგრელო-ზემო სვანეთში, ალექსანდრე მოწერელია თანამდებობაზე შარშან, 20 აგვისტოს დაინიშნა. ამიტომ, წარმოდგენილი მონაცემები ყოფილ გუბერნატორ ლევან შონიაზეც ვრცელდება. პრემიერმა მამუკა ბახტაძემ შონია და კიდევ რამდენიმე სახელმწიფო რწმუნებული თანამდებობიდან 2018 წლის 26 ივლისს გაათავისუფლა. დაახლოებით ერთი თვე გუბერნატორის მოვალეობას პირველი მოადგილე კობა ქანთარია ასრულებდა.
ორგანიზაციის ცნობით, საანგარიშო პერიოდში ყველაზე მეტ საწვავს მოიხმარდნენ სამეგრელო-ზემო სვანეთის, კახეთის და იმერეთის გუბერნატორის ადმინისტრაციები. კერძოდ, 2017 წელს ამისთვის სახელმწიფო რწმუნებულის ადმინისტრაციამ სამეგრელო-ზემო სვანეთში 86 722 ლარი დახარჯა, შარშან კი 88 208 ათასი ლარი.
IDFI-ის ინფორმაციით, ავტომანქანა, რომლითაც სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორი გადაადგილდებოდა, 2017 წელს ყოველდღიურად საშუალოდ 186 კილომეტრს გადიოდა, შარშან რვა კილომეტრით ნაკლები დაფარა.
2017 წელს ყველაზე მეტი კილომეტრაჟი აღრიცხულია სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორის ავტომობილზე - 68 ათასი კილომეტრი, ხოლო ყველაზე ცოტა 39 ათასი კილომეტრი ქვემო ქართლის სახელმწიფო რწმუნებულზე.
ორგანიზაციის ცნობით, იგივე პერიოდში წლებში სახელმწიფო რწმუნებულების მიერ საწვავის რაციონალურ მოხმარებას მნიშვნელოვნად ეჭვქვეშ აყენებს ადმინისტრაციებიდან
რამდენი იყო საშუალო წვის მაჩვენებელი საანგარიშო პერიოდში იმ ავტომანქანის, რომელიც სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორზე იყო განპიროვნებული, უცნობია. ორგანიზაციის თქმით, ეს მონაცემი არ მიუღიათ. სახელმწიფო რწმუნებულის ადმინისტრაციის განმარტებით, 2017-2018 წლებში გუბერნატორი ე.წ. ჩიპთან ერთად, ასევე იყენებდა საწვავის ელექტრონულ ბარათს.
"ელექტრონული ბარათი არ არის გათვალისწინებული კონკრეტული ავტომანქანისთვის და მისი გამოყენება შესაძლებელია ადმინისტრაციის სარგებლობაში არსებულ სხვა ავტომანქანაზეც. ვინაიდან გუბერნატორი პერიოდულად გადაადგილდებოდა ადმინისტრაციის სხვა ავტომანქანითაც, ვერ მოხერხდა იმის დადგენა, რომელ ავტომობილზე რამდენი საწვავი მოიხმარა და, შესაბამისად, რამდენი იყო მასზე განპიროვნებული ავტომობილის საშუალო წვის მაჩვენებელი. ადმინისტრაციის ამ განმარტების შესაბამისად, 2017-2018 წლებში სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორს მასზე განპიროვნებული ავტომობილის მიერ დაფარული 133,000 კილომეტრის გარდა, ადმინისტრაციის სხვა ავტომობილებით დაფარული აქვს გარკვეული მანძილი", - ნათქვამია კვლევაში.
ორგანიზაციის თქმით, გუბერნატორების მიერ ავტოპარკის განკარგვის პრაქტიკა კიდევ ერთხელ მიუთითებს სახელმწიფო ავტოპარკის ცენტრალიზებული სერვისის ჩამოყალიბების საკითხის განხილვის აუცილებლობაზე, რომლის მართვაში მოექცევა ყველა, მათ შორის სახელმწიფო რწმუნებულების ადმინისტრაციების ბალანსზე არსებული სახელმწიფო ავტომანქანა.
IDFI-ის ინფორმაციით, საწვავის მოხმარების პრაქტიკა, რაც გამოიხატება ცალკეულ შემთხვევებში არაგონივრულად მაღალი ოდენობის საწვავის ათვისებაში, ცალსახად მიუთითებს კონტროლის მექანიზმების გაუმჯობესების აუცილებლობაზე. კერძოდ, მიზანშეწონილია, შესაბამისი ტექნოლოგიური სისტემის დანერგვით გამკაცრდეს სამსახურეობრივი ავტომობილებით არამიზნობრივი გადაადგილების მონიტორინგი და ყველა ავტომობილზე დაინერგოს საწვავის მოხმარების აღრიცხვის სისტემა - ე.წ. ჩიპი.