ტანსაცმელზე შემცირებული და საკვებზე გაზრდილი მოთხოვნა - როგორ შეცვალა პანდემიამ მომხმარებელი
კორონავირუსის პანდემიის გამო დაწესებულმა შეზღუდვებმა,
რომელიც უკვე ერთი წელია გრძელდება მოქალაქეების ინტერესები, ჩვევები
და გემოვნება შეცვალა. ადამიანები უკვე არ მართავენ წვეულებებს,
ღონისძიებებს, რამაც გავლენა იქონია მათი ჩაცმულობის სტილზე. ამ
ცვლილებამ თავის მხრივ იმოქმედა რიგი პროდუქტების გაყიდვების
მაჩვენებელზე.
ბიბისი წერს, რომ პანდემიის პერიოდში ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და ევროპაში 40%-ით იკლო მაღალქუსლიანი ფეხსაცმლის გაყიდვების რაოდენობამ.
მაღაზიების დიდმა ნაწილმა ვერ ამოწურა მზისგან დამცავი ნელსაცხებლების მარაგიც. 25%-ით შემცირდა დეკორატიული კოსმეტიკის, კერძოდ კი მაკიაჟის საშუალებების გაყიდვები. ამავე გამოცემის თანახმად, ჯამში მსოფლიო მასშტაბით ფეხსაცმელის გაყიდვა 30%-ით შემცირდა, ტანსაცმლის 20%-ით. ტანსაცმლის ერთ-ერთი უმსხვილესი შვედური ბრენდის, H&M-ის ინფორმაციით, 2020 წელს მათი გაყიდვები მსოფლიო მასშტაბით 18-ით შემცირდა.
საკონსულტაციო კომპანია Deloitte-ს მიერ ჩატარებულ კვლევაში ნათქვამია, რომ ახალი ავეჯის გაყიდვამ 25%-ით, საათების და სამკაულების 20%-ით დაიკლო. ანალიტიკოსები გაყიდვების შემცირების ერთ-ერთ მიზეზად იმასაც ასეხელებენ, რომ ადამიანებს ამ ტიპის საქონელის შეძენა ონლაინ არ სურთ, ურჩევნიათ მაღაზიაში თავად შეარჩიონ.
ენერგეტიკის საერთაშორისო სააგენტო, რომელიც 1970 – იანი წლების შუა პერიოდიდან აკვირდებოდა ყველა სახის ენერგიის მოხმარებას, ამბობს, რომ დახურული ოფისებისა და სავაჭრო ცენტრების გამო, ელექტროენერგიის საერთო მოხმარება 20% –ით შემცირდა.
ევროკავშირის ქვეყნებმა მზისა და ქარის ენერგიის გამოყენებაში რეკორდი დაამყარეს.
პანდემიამ მთლიანად შეცვალა სასურსათო მაღაზიების, უფრო მეტად კი სუპერმარკეტების მუშაობა. ბიბისი წერს, რომ დიდ ბრიტანეთში მარკეტების ონლაინ გაყიდვები 9%-დან 60%-მდე გაიზარდა. ხორცპროდუქტების გაყიდვა 10%-ით შემცირდა - ეს მაჩვენებელი დაფიქსირდა მიუხედავად იმისა, რომ ახალგაზრდებში სულ უფრო მეტად იზრდება ვეგეტარიანელების რიცხვმა. თუმცა გაცილებით მეტ ხორცს მოიხმარენ ისინი, ვინც სახლიდან დაიწყო მუშაობა.
ასევე გაიზარდა რძის პროდუქტების მოხმარების მაჩვენებელიც. 2020 წელს ბრიტანეთში 257 მილიონი ფუნტით მეტი რძის ნაწარმი გაიყიდა ვიდრე 2019 წელს.
მნიშვნელოვნად გაიზარდა სახლის, სამზარეულოს და სააბაზანოს დასუფთავებისთვის საჭირო ხსნარების გაყიდვების რაოდენობამ - დამატებით 33%-ით. ჭურჭლის სარეცხი მანქანის გაყიდვები 40%-ით გაიზარდა. ეს მოწყობილობა ერთ-ერთი ყველაზე გაყიდვადი გახდა 2020 წელს აშშ-ში.
2020 წელი გამორჩეული აღმოჩნდა ალკოჰოლის მოხმარების თვალსაზრისით. მაგალითად ამერიკაში ძლიერი მოქმედების სასმელებზე მოთხოვნა 40%-ით, ღვინოზე და ლუდზე კი 20%-ით გაიზარდა.
დიდ პრიტანეთში მაღალპროცენტიან ალკოჰოლზე 64%-ით, ღვინოზე და ლუდზე კი 49%-ით გაიზარდა.
პანდემიის პერიოდში რუსეთმა ეკონომია გააკეთა თითქმის ყველაფერზე გარდა მზესუმზირისა. „როსმირის“ მონაცემებით, კოსმეტიკური საშუალებების მოხმარება რუსეთში შემცირდა 22%-ით, სათამაშოების 15% -ით, სხეულის მოვლის საშუალებების 13%-ით.
რუსეთის მოქალაქეები პანდემიის პერიოდშიც ერთგული დარჩნენ მზესუმზირის. მისი გაყიდვის მაჩვენებელი 25-% ით გაიზარდა.
ბიბისი წერს, რომ პანდემიის პერიოდში ამერიკის შეერთებულ შტატებსა და ევროპაში 40%-ით იკლო მაღალქუსლიანი ფეხსაცმლის გაყიდვების რაოდენობამ.
მაღაზიების დიდმა ნაწილმა ვერ ამოწურა მზისგან დამცავი ნელსაცხებლების მარაგიც. 25%-ით შემცირდა დეკორატიული კოსმეტიკის, კერძოდ კი მაკიაჟის საშუალებების გაყიდვები. ამავე გამოცემის თანახმად, ჯამში მსოფლიო მასშტაბით ფეხსაცმელის გაყიდვა 30%-ით შემცირდა, ტანსაცმლის 20%-ით. ტანსაცმლის ერთ-ერთი უმსხვილესი შვედური ბრენდის, H&M-ის ინფორმაციით, 2020 წელს მათი გაყიდვები მსოფლიო მასშტაბით 18-ით შემცირდა.
საკონსულტაციო კომპანია Deloitte-ს მიერ ჩატარებულ კვლევაში ნათქვამია, რომ ახალი ავეჯის გაყიდვამ 25%-ით, საათების და სამკაულების 20%-ით დაიკლო. ანალიტიკოსები გაყიდვების შემცირების ერთ-ერთ მიზეზად იმასაც ასეხელებენ, რომ ადამიანებს ამ ტიპის საქონელის შეძენა ონლაინ არ სურთ, ურჩევნიათ მაღაზიაში თავად შეარჩიონ.
ენერგეტიკის საერთაშორისო სააგენტო, რომელიც 1970 – იანი წლების შუა პერიოდიდან აკვირდებოდა ყველა სახის ენერგიის მოხმარებას, ამბობს, რომ დახურული ოფისებისა და სავაჭრო ცენტრების გამო, ელექტროენერგიის საერთო მოხმარება 20% –ით შემცირდა.
ევროკავშირის ქვეყნებმა მზისა და ქარის ენერგიის გამოყენებაში რეკორდი დაამყარეს.
პანდემიამ მთლიანად შეცვალა სასურსათო მაღაზიების, უფრო მეტად კი სუპერმარკეტების მუშაობა. ბიბისი წერს, რომ დიდ ბრიტანეთში მარკეტების ონლაინ გაყიდვები 9%-დან 60%-მდე გაიზარდა. ხორცპროდუქტების გაყიდვა 10%-ით შემცირდა - ეს მაჩვენებელი დაფიქსირდა მიუხედავად იმისა, რომ ახალგაზრდებში სულ უფრო მეტად იზრდება ვეგეტარიანელების რიცხვმა. თუმცა გაცილებით მეტ ხორცს მოიხმარენ ისინი, ვინც სახლიდან დაიწყო მუშაობა.
ასევე გაიზარდა რძის პროდუქტების მოხმარების მაჩვენებელიც. 2020 წელს ბრიტანეთში 257 მილიონი ფუნტით მეტი რძის ნაწარმი გაიყიდა ვიდრე 2019 წელს.
მნიშვნელოვნად გაიზარდა სახლის, სამზარეულოს და სააბაზანოს დასუფთავებისთვის საჭირო ხსნარების გაყიდვების რაოდენობამ - დამატებით 33%-ით. ჭურჭლის სარეცხი მანქანის გაყიდვები 40%-ით გაიზარდა. ეს მოწყობილობა ერთ-ერთი ყველაზე გაყიდვადი გახდა 2020 წელს აშშ-ში.
2020 წელი გამორჩეული აღმოჩნდა ალკოჰოლის მოხმარების თვალსაზრისით. მაგალითად ამერიკაში ძლიერი მოქმედების სასმელებზე მოთხოვნა 40%-ით, ღვინოზე და ლუდზე კი 20%-ით გაიზარდა.
დიდ პრიტანეთში მაღალპროცენტიან ალკოჰოლზე 64%-ით, ღვინოზე და ლუდზე კი 49%-ით გაიზარდა.
პანდემიის პერიოდში რუსეთმა ეკონომია გააკეთა თითქმის ყველაფერზე გარდა მზესუმზირისა. „როსმირის“ მონაცემებით, კოსმეტიკური საშუალებების მოხმარება რუსეთში შემცირდა 22%-ით, სათამაშოების 15% -ით, სხეულის მოვლის საშუალებების 13%-ით.
რუსეთის მოქალაქეები პანდემიის პერიოდშიც ერთგული დარჩნენ მზესუმზირის. მისი გაყიდვის მაჩვენებელი 25-% ით გაიზარდა.