ყველაფერი იმით დაიწყო, რომ ერთმა უცხოელმა მეგობარმა მთხოვა დავხმარებოდი ტურისტული მარშრუტის დაგეგმვაში. ვიფიქრე, ჩემი მშობლიური რეგიონი რომ შევთავაზო არ იქნება ურიგო და გადავწყვიტე რეგიონის ადმინისტრაციის ვებგვერდის დახმარებით მიმეღო საჭირო ინფორმაცია.
ნანახმა და წაკითხულმა მოლოდინს გადააჭარბა-მეთქი ვერ ვიტყვი, რადგან მართლა არ ვიცი მსგავსი ვებგვერდების სტანდარტი როგორია. უფრო იმიტომ ვათვალიერე ასე მონდომებით ეს გვერდები, რომ ჩემს გაგზავნილ წერილზე და თხოვნაზე დამხმარებოდნენ ტურისტული მარშრუტის დაგეგმვაში, პასუხი არ მიმიღია. თვალის ერთი გადავლებით ყველა კატეგორიაში ყველაფერი რიგზეა. მოცემულობაში საამისოდ ყველაფერი გვაქვს - მხარის ისტორიულ-გეოგრაფიული მონაცემებიდან მომავლის ილუზიურ ხედებამდე. რეგიონის ერთიანობაში და მთლიანობაში კონსტრუქციულად და კონტენტით ერთნაირი გვერდებიც ადვილად დააჯერებს ვიზიტორს. მათ შორის განსხვავება მხოლოდ ბექგრაუნდშია - მეტად ან ნაკლებად ფერადოვანში, შესაბამისად მეტნაკლები „ბექგრაუნდის“ მქონე სტაფით, რომლებიც ასევე მეტნაკლები მონდომებით და გაურკვეველი სიხშირის პერიოდულობით აახლებენ ინფორმაციას. უცვლელია ხასიათი, პათოსი და აქცენტირებული „სტოპ რაშა“. პრიორიტეტებიც ყველგან ერთნაირია და მხარის ტურისტული პონტეციალიც შესწავლილ-აღწერილი და მისი განსაკუთრებულად „მაღალი ხარისხის“ გამო შეფასებულია „საერთაშორისო ყურადღების ცენტრში მყოფ რეგიონად“ , ამასთან, როგორც ჩანს, ამას „ბევრი რამე განაპირობებს - უნიკალური ბუნება და უკიდურესად მაღალი ზემო სვანეთის მთები“ მართალია, ამ მიმზიდველ ტურისტულ მარშრუტებზე ინფორმაცია ასე თუ ისე სრულია, მაგრამ დანარჩენზე ტურისტმა თვითონ უნდა იზრუნოს. მართალიცაა, პრინციპში, მმართველი ადმინისტრაცია, გამგეობა ან მათი საინფორმაციო ვებგვერდი ტურისტული კომპანია ხომ არ არის, გიდობა გაუწიოს ყველა დაინტერესებულ პირს. ამიტომ ყველამ თვითონ უნდა გაარკვიოს და იპოვოს გზა მაგალითად: მღვიმეებისკენ ჩხოროწყუში, ფოთოლცვენის მღვიმისკენ ან ხავერდოვანას უფსკრულისკენ. საინტერესო სანახავი იქნება ზურგჩანთაკარავსაძილეტომარააკიდებული ტურისტების ჯგუფი, რომელიც ჩხოროწყუს გზაზე მცხოვრებს სთხოვს გზის სწავლებას:
– chkorotsku…mm…mgvime…mgvimee!!
– не знаю Я английский...
სხვა გამოსავალიც იარსებებდა მხარის მმართველი ადმინისტრაცია ტურისტული მარშრუტების აღწერილობის გარდა, ტურისტებს ამ მარშრუტების დაგეგმვა-განხორციელებაშიც რომ ეხმარებოდეს. სხვანაირად ამ „მაღალი ტურისტული პოტენციალის“ გამოყენება, რომელმაც წესით 4 მილიონიან საქართველოში 3 მილიონი ტურისტი უნდა ჩამოიყვანოს, უტოპიას ემსგავსება. ამას ასე ხაზგასმით იმიტომ ვამბობ, რომ ჩვენ სულ ახლახან აყვავებული ტურიზმის ქვეყანა ვართ, ყველაზე მიმზიდველი და სასურველი, განუმეორებლად სუბტროპიკული კლიმატით, თან ეს საქმე სახელმწიფო პოლიტიკის საქმეა, თორემ ისე ნაკლებად მაღელვებს, ვინ როგორ გააგნებს გზას მღვიმეებისკენ.
ამასწინათ პრეზიდენტმა აღნიშნა „საზოგადოებასთან ანგარიშების ტრადიცია უნდა გაგრძელდეს, რათა მუდმივად ვახსენებდეთ ხალხს, რა კეთდებაო“. არ ვიცი მსგავსი ტრადიცია არსებობდა თუ არა, ამიტომ არა მგონია რაიმეს გაგრძელება დაწყებამდე იყოს შესაძლებელი. მისი არსებობის შემთხვევაშიც, ცხადია მხოლოდ მოქალაქეების ინფორმირებულობაზე ზრუნვის მიზეზით არ იარსებებდა, მაგრამ ამას არსებითი მნიშვნელობა არა აქვს, ნებისმიერ დაინტერესებულ პირს შეუძლია დროდადრო „შეირბინოს“ მხარის ადმინისტრაციის ან მუნიციპალიტეტის გამგეობის ვებგვერდებზე და ნახოს „დაგეგმილი და შესრულებული პროექტების“ შესახებ ინფორმაციისთვის განკუთვნილი გვერდი ცარიელი კონტენტით. ასევე ცარიელი დაგხვდებათ შეუსწავლელი სოციალური სფერო და საგარეო ურთიერთობები. არც დამეგობრებული ქალაქები ჩანს სადმე. ამაზე მართლა არ ვიფიქრებდი, მაგრამ რახან ვებგვერდის რედაქტორებმა იზრუნეს და მოცემულობაში ჩადეს ეს სათაურები, ვიფიქრე, ათასჯერ გადაღეჭილ-გაგონილს მაინც წავიკითხავ-მეთქი, მაგრამ ვერ მივაგენი, არ იყო და იმიტომ. გაურკევევლია რელიგიის რუბრიკაში რატომაა ჩადებული ადგილობრივი ტაძართმშენებლობის ისტორია, მეტნაკლები პროფესიონალიზმით და ეკლექტურად შესრულებული ისტორიულ-არქიტექტურული კვლევა.
ამაყად უნდა აღვნიშნო! ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის გამგეობის ვებგვერდის მესვეურთ [და ალბათ შესაბამის ორგანოებსაც] ყველაზე დასრულებული სახით ზუგდიდდასუფთავების საქმიანობა აქვთ შესწავილი-გამოკვლეული და ინფორმაციაც შესაბამისად სრულია! „ამ სამსახურის საქმიანობაში გაჩნდა ნარჩენების მართვის ისეთი ელემენტები, როგორიცაა ნარჩენების წარმოქმნის თავიდან აცილების, მათ წარმოქმნასთან, შეგროვებასთან, ტრანსპორტირებასთან და განთავსებასთან დაკავშირებული საკითხების მოგვარება-გადაწყვეტა“. ამასთან, „ზუგდიდი დღეს ერთ-ერთი უძველესი და ერთ-ერთი სანიტარულად სუფთა და ლამაზი ქალაქია“ და ამ სამსახურში „მომუშავეთაგან საუკეთესო დამგველების“ საპატიო სიაც აქვეა. ალბათ, რეგიონის ყველა სხვა ქალაქიც „ერთ-ერთი უძველესი და სანიტარულად სუფთაა და ლამაზი“. მართალი გითხრათ, დამეზარა გადამოწმება.
სხვა რამეებიც წერია, საპრეზიდენტო პროგრამების მოკლე აღწერილობები და მათი მიზანი-„პატრიოტული სულისკვეთების ამაღლება და სულიერად და ფიზიკურად ჯანსაღი თაობების აღზრდა“. მოცემული მონაცემები შედეგიანია და იმედისმომცემი: 2006-2007 წწ უკვვე 5090 „სულიერად და ფიზიკურად ჯანსაღი“ მოსწავლე-პატრიოტი „აღიზარდა“.
სულ ეს არის. ცოტა მშრალი და პროზაული ყოველდღიურობა ლიტერატურულ-ლირიული ფორმებით შელამაზებული. გირჩევთ თქვენც ნახოთ http://www.zugdidicity.ge ამით დაიწყეთ და დანარჩენ სასარგებლო და საჭირო ბმულსაც, უხარისხო პიარ-კამპანიით და პატრიოტული პათოსით გაჯერებულს, თვითონ ვებგვერდი გიკარნახებთ.